Ontvangst met een Hollands tintje - Reisverslag uit Kimberley, Zuid-Afrika van Max Gijtenbeek - WaarBenJij.nu Ontvangst met een Hollands tintje - Reisverslag uit Kimberley, Zuid-Afrika van Max Gijtenbeek - WaarBenJij.nu

Ontvangst met een Hollands tintje

Door: Max

Blijf op de hoogte en volg Max

18 April 2014 | Zuid-Afrika, Kimberley

14 april, 18:45 uur; het avontuur begint. Op weg naar Parijs voor een overstap. Mooi weer en laag vliegen maken het mogelijk nog eVen van Nederland te genieten. Leuk detail, we vliegen over Utrecht, dus kan ik school nog zien liggen. Alsof ze van mijn reisdoel afweten bij AirFrance.

Na een goede eerste vlucht, een veel te dure salade in Parijs en een half uur vertraging ga ik, in het grootste passagiersvliegtuig ter wereld, op weg naar Johannesburg. Na een late night dinner (01:00 uur) is het tijd om te gaan slapen. Dat lukt me helaas maar 2,5 uur. Bij aankomst krijg ik na een korte controle een stempel in mijn paspoort en mag ik het land in. Gelukkig, want mijn reis is nog niet voorbij.

De laatste vlucht gaat gepaard met behoorlijk wat turbulentie en wat vertraging, maar verloopt goed. Aangekomen op Kimberley Airport valt er iets op, het heeft geregend, hoe Hollands... Regen kent in Zuid-Afrika wel een iets andere dimensie, wordt ons door Arjen, onze begeleider, verteld. Dat hebben we geweten. Nog niet gewend aan het links rijden (Marloes reed overigens) rijden we de ene na de andere regen- of zelfs hagelbui in. Een enkele keer zo har

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Max

Actief sinds 30 Maart 2014
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 3176

Voorgaande reizen:

14 April 2014 - 27 Juni 2014

Na Suid Afrika!

Landen bezocht: